وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای

وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای

وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای - تأسیس شده در سال 1396
وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای

وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای

وبلاگ رسمی علیرضا شهامت در بلاگ اسکای - تأسیس شده در سال 1396

Preserver of composition shares - حفظ کننده ی سهم های ترکیبات

به نام خدا

سلام عرض می کنم خدمت دوستداران علم و هنر

علیرضا شهامت هستم. امروز یک برنامه ی دیگه برای شما تهیه کردم که امیدوارم ازش استفاده کنید و خوشتون بیاد.

اسم این برنامه هست:

Preserver of composition shares - حفظ کننده ی سهم های ترکیبات

English Name : "LrSh - Preserver of composition shares "

English Name 2: "Program for maintaining shares of the components of a food or chemical industry product"

نام فارسی اثر: "برنامه ی حفظ کننده ی سهم های ترکیبات یک محصول صنایع غذایی یا شیمیایی"

نام مستعار: "LrSh Portion Keeper"

این برنامه هنوز کامل نشده (تاریخ جاری: 1401/09/01) اما قصد دارم که نسخه ی اولیه ی آن را به شما ارائه کنم:


لینک های دانلود:

بسته ی شماره یک:

https://s24.picofile.com/file/8455957984/PrtKp_1401_08_30_1101.rar.html

بسته ی شماره دو:

https://s25.picofile.com/file/8455957992/PrtKp_1401_09_01_1101.rar.html


ان شاء الله قرار است در نسخه های بعدی، رنگهای برنامه اصلاح شده و عملکرد ریاضی برنامه به خوبی کار کند؛ به طوری که مجموع سهم ها مشخص شود و کاربر تعیین کند که چه میزان از محصول نهایی را می خواهد به وجود بیاورد تا برنامه به او نمایش دهد که از هر ترکیب یا جزء به چه میزان باید با بقیه مخلوط کند تا محصول نهایی به دست آید.

ایده ی این برنامه از جایی به ذهن من آمد که یک سوال را در رابطه با "طرز تهیه ی ده کیلوگرم از ادویه ی کاری" در یکی از نظرات زیر پست مربوط به ادویه ی کاری دیدم. شخصی پرسیده بود که "حال اگر من بخواهم مثلا ده کیلوگرم از ادویه ی کاری درست کنم، از هر جزء چه میزان باید بریزم؟" . در این برنامه سعی شده به سوال این بنده خدا پاسخ بدهم که اگر این برنامه کامل شود، این طور خواهد شد.

پاسخ این سوال ، روی کاغذ خیلی ساده است و از چهار عمل اصلی ریاضی به دست می آید بدین صورت که:


جرم مورد نیاز از ادویه ی دارچین برای تهیه ی ادویه ی کاری =  ( سهم ادویه ی دارچین   تقسیم بر   مجموع تمام سهم ها ) ضرب در   جرم کل ادویه ی کاری که می خواهیم داشته باشیم


تصاویری از محیط برنامه:



https://s24.picofile.com/file/8455959884/Capture_101.PNG




https://s25.picofile.com/file/8455959892/Capture_102.PNG


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد